miercuri, 6 februarie 2013

Recenzie Crescendo de Becca Fitzpatrick

Aceasta carte mi-a fost oferita de Libris, o librarie online, spre recenzie. In plus, se mai poate gasi si o gama variata de carti in limba engleza. " Crescendo " poate sa fie comandata de aici.
_______________________

Mi-a plăcut mult stilul autoarei din primul volum și îmi doream mult să continui seria. De obicei mă ghidez după personaje atunci când îmi dau ultimul cuvânt în legătură cu o anumită carte, dacă mă regăsesc în ele, dacă eu consider deciziile luate întemeiate, raționale ori iraționale, însă nu puerile. Atunci când găsesc o poveste originală o citesc cu cea mai mare satisfacție, iar dacă autorul/autoarea au un stil bun de a scrie mă declar complet mulțumită. Aceste lucruri mi s-au întâmplat și la seria "Îngerul nopții". De aceea mi-am dorit să citesc "Crescendo" volumul doi din serie.

Mi-a plăcut mult și îmi place stilul general al cărții, ușor sobru, presărat pe ici colo cu replici amuzante și relaxante.

Poate într-o anumită măsura îmi doream să îmi întreacă așteptările acest volum față de cel anterior. Nu contest genialitate cărții, a fost un volum mai mult decât ok, însă am simțit cum istoria din "Îngerul nopții" s-a repetat și aici.

Motivul rămâne neschimbat, pericolul plutește în jurul Norei și ea la fel ca de obicei prin firea sa încăpățânată, ignoră toate semnele. Cert este că cineva va fi întotdeauna gata să o sacrifice pe ea pentru a obține ce își dorește, la fel cum întâlnim și în primul volum.

Patch este un personaj foarte puternic, serios și la fel de orgolios ca Nora, iar de fiecare dată când apărea în poveste mă lua prin surprindere și mă așteptam să se întâmple instantaneu ceva rău. Mi-a displăcut total rolul lui de această dată, deși știa că îi rănește pe cei din jurul său el continua "jocul" și punea mult mai multe paie pe foc. O perioadă am crezut că face acest lucru intenționat numai să vadă suferința și chiar dacă la final ni se dezvăluie toate problemele la care aveam semne de întrebare în legătură cu el, tot la aceeași părere am rămas.

Îngerii căzuți și arhanghelii aduc numai probleme, iar Nora se află în fața unui adevăr întunecat ce trebuie să îi facă față. Rămâne de văzut dacă va da cu piciorul la toată povestea și se va întoarce în lumea ei de adolescenți sau dacă va înainta și mai mult în jocul acesta periculos.

Mi-a plăcut cum autoarea a modelat personalitățile personajele din cărțile ei, simt cum fiecare este pe cale să explodeze, iar deciziile iraționale luate duc la și mai multă intrigă și la o acțiune alertă. Întotdeauna suntem surprinși de ceva nou, iar acest "nou" naște și mai mult mister de care au nevoie cititorii pentru a rămâne fascinați de poveste.

Editura: Litera
 Notă: 4/5