marți, 5 aprilie 2011

RICHELLE MEAD: SCRISUL E ÎNŞELĂTOR, NICIODATĂ NU ŞTII CARE VA FI SUCCESUL UNUI TITLU


Succesul romanelor semnate de Richelle Mead vine nu doar din stilul spumos şi plin de imaginaţie etalat în seriile Georgina Kincaid şi Academia vampirilor, dar şi din faptul că rezonează foarte bine cu publicul său. Este tânără, amuzantă, deschisă şi fiecare lansare de carte la care participă se transformă într-un spectacol pentru cititorii săi. Un interviu în exclusivitate pentru BookMag.
Cum v-aţi început cariera scriitoricească?
Dintotdeauna mi-am dorit să scriu, dar abia spre 30 de ani m-am gândit la scris ca la o opţiune de carieră. Am avut multe alte slujbe şi am început să scriu în timpul liber. Tristeţi de sucub a fost prima mea carte publicată, dar nici atunci nu m-am decis să mă dedic full time scrisului. Pentru că scrisul este înşelător, niciodată nu ştii care va fi succesul unui titlu.
Aveţi un simţ al umorului aparte, mai ales în seria Georgina Kincaid. Umorul este un ingredient important în cărţile dumneavoastră?
Cred că este esenţial, în parte şi pentru că mie îmi plac chestiile amuzante. Dar, la modul serios, cred că ai nevoie de umor ca să echilibrezi cumva dramaticul şi atmosfera întunecată. Unora li se pare ciudat că romanele din seria Georgina Kincaid  pot avea şi pasaje amuzante şi pasaje tulburătoare. Aşa e viaţa, totuşi. Bucurie amestecată cu tristeţe, vremuri bune urmate de unele mai puţin fericite.
Care vă este personajul favorit din seria Georgina Kincaid? Dar cel care v-a dat cele mai multe bătăi de cap?
Georgina este şi personajul favorit, dar şi cel care mi-a creat cele mai multe probleme. E favorita mea pentru că e haioasă şi deşteaptă, iar ca scriitoare te distrezi descriind un personaj care gândeşte ca ea şi are asemenea puteri. A fost totuşi foarte dificil de creat, fiindcă e greu să faci simpatic un personaj a cărui treabă e să le facă rău altora. Mi-a luat ceva timp până am găsit echilibrul perfect al acestui personaj.
Cum echilibraţi personajele şi intriga în romanele dumneavoastră? De care vă ocupaţi mai întâi?
Sunt la fel de importante şi un scriitor trebuie să fie în permanenţă atent la echilibrarea lor. Mă străduiesc să creez atât personaje puternice, cât şi acţiuni puternice, dar personajele au întâietate. Dacă acţiunea trenează, cititorii vor rămâne oarecum fideli personajelor bune. În schimb, dacă personajele sunt slabe, nici cea mai bună acţiune nu le poate salva.
Georgina Kincaid este o eroină dură, dar şi vulnerabilă. Cum aţi creat acest personaj – aţi folosit surse mitologice sau doar v-aţi imaginat o femeie atât de frumoasă încât merită să mori pentru ea?
Câte puţin din toate. Cu siguranţă că ideea sucubilor vine din mitologie, dar scopul meu principal a fost să creez personajul care să fie agreat de cititori şi ei să relaţioneze cumva cu el. Georgina are multe calităţi supraumane, puterile şi existenţa ei sunt în întregime fantastice… dar, cu toate acestea, la sfârşitul zilei are aceleaşi doruri şi temeri pe care le are orice om obişnuit. Cred că acesta este secretul succesului acestui personaj şi al poveştii sale.
Georgina schimbă o grămadă de rochii! I-aţi împrumutat pasiunea dumneavoastră pentru modă?
Şi eu am o mulţime de rochii, dar Georgina este mult mai stilată şi mai elegantă decât mine! Cred că aş avea de învăţat de la ea.
Ce părere aveţi despre pasiunea adolescenţilor pentru vampiri şi paranormal? E doar o modă trecătoare ori devine un gen literar puternic?
Cred că deja este un gen literar puternic. Este trecut cu vederea faptul că nebunia cu vampirii nu e deloc nouă. Oamenii iubesc poveştile cu vampiri de la Anne Rice, Bram Stoker şi mulţi alţii încoace. Este nouă doar atenţia mass-mediei faţă de acest gen literar şi faptul că a atras cititori care nu au mai lecturat romane fantasy până acum. Nu cred că este doar o tendinţă care va dispărea la un moment dat, probabil că se va modifica puţin.
Scrieţi urban fantasy, romane pentru adolescenţi şi romance paranormal. Aţi mai încercat să scrieţi şi alt gen de literatură?
Încă nu. Sunt prinsă deocamdată de aceste genuri. Mi-ar plăcea foarte mult să încerc la un moment dat ceva nou, dar deocamdată rămân în zona în care am adunat mulţi cititori. În plus, sunt genuri pe care le iubesc, iar asta e foarte important.
Care v-au fost autorii preferaţi în adolescenţă? Acum ce citiţi?
Autorii mei favoriţi erau legaţi de literatura fantastică, într-un fel sau altul: Marion Zimmer Bradley, Sheri S. Tepper şi Margaret Weis & Tracy Hickman. Încă mai citesc mult fantasy de amuzament, dar este vorba despre fantasy epic, nu paranormal. Acum citesc o carte de Jacqueline Carey.
Aveţi foarte mulţi fani în România, atât pentru seria Georgina Kincaid, cât şi pentruAcademia vampirilor. V-aţi gândit la un turneu literar în această parte a Europei?
Desigur! Depinde doar de editorul meu din România şi de o programare care să ţină cont şi de activităţile mele curente, dar în mod sigur mi-ar plăcea să vin acolo!

Niciun comentariu: