sâmbătă, 7 ianuarie 2012

Recenzie Ingerul mecanic de Cassandra Clare

Cartea se poate comanda de pe Libraria Online Libris.


Ingerul mecanic este cu siguranta una dintre cele mai bune carti pe care le-am citit in 2011. Pot spune ca o ador pe Cassandra Clare, mi-a dovedit si la seria Intrumente mortale ca este o autoare buna si se pricepe in ceea ce face.
La inceput eram putin sceptica in privinta ei deoarece actiunea se petrece inainte de Intrumente mortale, mai exact prin 1878 si mi se parea plictisitor sa se repete aceleasi povesti cu demoni si toate creaturile magice, nu vroiam sa imi stric parerea despre autoare. Insa de la primele capitole mi-am dat seama ca ma inselam. Ador Londra descrisa de Cassandra Clare si chiar aveam nevoie sa mai gust putin din poveste si sa-mi reamintesc de stilul autoarei.
Tessa Gray, o adolescenta ce si-a pierdut parintii, iar recent matusa care avea grija de ea, vine in Londra pentru a il cauta pe fratele ei, insa de cum ajunge aceasta este rapita de Surorile Intunecate. Timp de cateva saptamani este tinuta prizoniera si "antrenata" din cauza puterilor detinute de ea care ii sunt necunoscute. Aceasta se poate transforma in orice, simte emotiile persoanei respective, sau simte durerea persoanelor moarte in ultimile clipe a vietilor lor.
Iar de aici viata ei se schimba, Tessa este pregatita special pentru Magistrat care se afla in spatele chinurilor ei si vrea sa o ia de sotie. Ei bine actiunea incepe cu adevarat cand in scena isi face aparitia Will. Reusind sa evadeze Tessa este dusa in Institutul vanatorilor de umbre, iar de aici intrigile nu intarzie sa apara. Frumusetea ei ii captiveaza pe Will si James care se asigura ca se afla in siguranta.
Cei care au citit cartea si cealalta serie a autoarei pot observa cu usurinta asemanarea dintre Jace (Orasul oaselor) si Will (Ingerul mecanic), amandoi la fel de aroganti si imprevizibili, cu acelasi farmec ascuns si trecut misterios nu inceteaza niciodata sa ne surprinda cu replici amuzante.
Intrebarea este: Ce se va intampla cu Tessa? Puterea ei o va pune in pericol? Acum este vanata de cei mai periculosi monstri, iar Magistratul o vrea si nu va renunta la puterea ei.
Cartea este foarte buna, se citeste usor si nu te pierzi in detalii, personajele si actiunea sunt conturate in asa fel incat sa vrei sa traiesti in Londra victoriana.  

"Ridicandu-si furculita, Tessa se uita de jur imprejurul mese nerabdatoare.
-Cum ramane cu mine?
-Ce sa faceam cu tine, desigur. Cei din Lumea de Jos nu pot locui la nesfarsit in Institut, zise Will. Eu zic sa o vindem tiganilor de pe Hampstead Heath, adauga el, intorcandu-se spre Charlotte. Am auzit ca ei cumpara femei slabe, si martoage."

Editura: Leda
Nota: 5/5

Niciun comentariu: