marți, 17 mai 2011

Recenzie Jocurile Foamei

La inceput nu am fost atrasa de ea, nu stiu motivul, probabil copertile nu mi se pareau atragatoare si am zis lasa...Si asa am facut, am amanat destul timp, pana in momentul cand am zis ca ar trebui sa le dau o sansa. Deja majoritatea incepusera sa citeasca aceasta serie spunand ca nu trebuie ratata. Asa ca m-au facut curioasa! Si a trebuit sa imi iau seria, iar acum regret ca nu am citit-o mai demult.

Jocurile foamei este o carte cu o actiune ce se petrece intr-un viitor postapocaliptic. Aceasta face parte din triologia cu acelasi nume, urmand sa fie ecranizata. De-a lungul timpului romanul scris de Suzanne Collins a prins foarte bine la public. Indiferent de varsta cititorului, povestea reuseste sa ne capteze atentia, facandu-ne sa traim o data cu personajele.

Totul incepe prin prezentarea situatiei de viata a familiei lui Katniss, personajul feminin principal, aceasta isi ajuta familia de ani buni punandu-si pielea la bataie, vanand ilegal impreuna cu prietenul ei Gale. Sunt 12 districte, iar anual un concurs este organizat de Capitoliu, urmand ca doi copii din fiecare district sa participe. Insa aceasta este o situatie mai speciala deoarece Jocurile nu sunt deloc inofensive. Din contra. Copii sunt despartiti de familie, aruncati in arena si fortati sa se lupte pe viata si pe moarte pentru amuzamentul pupulatiei ce ii vor urmari la televizor, pas cu pas, zile intregi, pana ce unul va iesi invingator.
Dar cand ziua extragerii a doi participanti, din districtul lor a sosit, pentru concursul Jocurile Foamei, Katniss se vede nevoita sa se ofere voluntara cand numele surioarei ei mai mici fusese extras, iar pe biletul cu numele baiatului ce va participa la Jocuri, se afla numele lui Peeta.
Concursul a inceput, iar sansele de supravietuire sunt egale pentru toti participanti. Insa care dintre cei 24 de adolescenti va ajunge pe picioarele lui acasa?
Romanul reuseste sa ne surprinda pe parcurs, pagina cu pagina, avand la baza multa actiune ce asigura din start atentia maxima a cititorului. Nu numai eu sunt de aceasta parere, Stephen King si Stephanie Meyer au si ei cateva laude pentru carte:

"Pur si simplu am citit fara sa ma pot opri! [...] O lectura inrobitoare."  Stephen King
"Am fost atat de obsedata de Jocurile Foamei, incat am continuat sa citesc si la restaurant, discret, cu cartea ascunsa sub masa!" Stephanie Meyer

Editura: Nemira