joi, 16 februarie 2012

Recenzie Trezirea de L.J.Smith

Trezirea face parte din seria Jurnalele vampirilor. Am început să citesc acest prim volum, după ce am vizionat câteva episoade din serialul ce a fost adaptat după serie. Desigur, probabil mulți dintre voi ați auzit de el, The Vampire Diaries, ce a făcut furori si este cunoscut în continuare.
Povestea mi se părea interesantă și eram și mai curioasă de carte după ce am aflat că autoarea a scris-o in 1991. Cred că nu aveam multe așteptări din partea ei, având în vedere perioada în care a fost scrisă ci doar curiozitatea m-a împins să o citesc. Ei bine, am fost plăcut surprinsă când mi-am dat seama că L.J.Smith a creat ceva foarte special și total diferit față de lecturile normale din acea perioadă. 
Deși trăiesc cu un principiu "cartea bate filmul", aici nu cred că as putea să zic la fel. Nu spun că serialul este mai bun, spun doar că deși acesta a fost adaptat după cărțile lui L.J.Smith, în afară de triunghiul amoros format din doi frați vampiri si dragostea lor pentru aceeași adoleșcentă ce seamănă izbitor de mult cu o altă femeie din trecutul lor, totul este diferit. 
Primul volum al seriei este mai mult o introducere, fară acțiune intensă si întâmplări memorabile. Ne este prezentată viața Elenei Gilbert in orașelul Fell's Church. Aceasta și-a pierdut parinții într-un tragic accident de mașină. Ea ar face orice ca lumea sa nu o mai vadă vulnerabilă și avându-le alături pe Bonnie și Meredith langă ea devine mai puternică. Cu toate acestea schimbări importante se petrec și în viețile lor. Pe parcursul romanului Bonnie își dezvoltă anumite puteri ce i-au fost necunoscute până în prezent, iar pe lângă toate acestea în scenă își face apariția unul dintre frații Salvatore. Stefan, cel care îi va fura inima Elenei nu este ceea ce pare, iar cei din oraș vor observa lucrul acesta când niște crime misterioase se vor petrece în liniștitul orasel. 

După cum am spus, acțiunea devine mai alertă spre finalul romanului, iar toți vor rămâne surprinși de răsturnarea situației. 

Editura: Leda
Nota: 4/5

Niciun comentariu: